Natuur en techniek

We inspireren ook techneuten in de dop

Het vak natuuronderwijs omvat -naast biologie- ook natuurkunde, gezond gedrag en techniek. Onze school werkt met de methode Naut, waarin bovengenoemde domeinen evenredig aan bod komen. De methode is gericht op zowel het zich eigen maken van kennis als op ervaren en experimenteren. Ter extra ondersteuning van het domein techniek beschikt de school over rijk uitgeruste techniekkasten. Kinderen doen techniekopdrachten aan de hand van de volgende thema’s:
  • constructies,
  • productie,
  • transport en bewegen,
  • communicatie,
  • elektriciteit.

Technisch lego

Ook krijgen de leerlingen van de groepen drie tot en met acht drie keer per jaar een wetenschap- en techniekles met behulp van technisch lego. Deze lessen worden verzorgd door medewerkers van Young Engineers

Activiteiten

Ter aanvulling op het biologieonderwijs nemen alle groepen van de school deel aan activiteiten georganiseerd door de milieueducatieve dienst in Alphen aan den Rijn en het IVN in Nieuwkoop. Deze instanties leveren lesmaterialen ter ondersteuning van bepaalde projecten. Het gaat hierbij vaak om ‘levende materialen’.

Ook verstrekken zij projectkisten met een grote variëteit aan thema’s,  zoals meteorologie, magnetisme en papier maken. Daarnaast organiseren zij hele leuke en leerzame excursies.