Bewegingsonderwijs

Een gezonde en een gezond lichaam maken je sterk

Het doel van bewegingsonderwijs op school is de leerlingen breed te introduceren in de bewegingscultuur.

Basislessen Bewegingsonderwijs

Bewegingsonderwijs is een leervak. We werken dan ook met een doorgaande leerlijn met gebruikmaking
van de lessen uit de methode Basislessen Bewegingsonderwijs. Naast alle basisvormen van bewegen, leren de kinderen omgaan met verschillen, waardoor iedereen kan blijven meedoen.

De kinderen van de groepen één en twee krijgen dagelijks bewegingsactiviteiten aangeboden in de speelzaal van de school, of op het schoolplein. Op woensdagochtend krijgen de jongste leerlingen les van onze vakleerkracht.

De kinderen van de groepen drie tot en met acht krijgen twee keer per week bewegingsonderwijs in de grote gymzalen. Alle lessen worden gegeven door onze leerkracht bewegingsonderwijs. Bij goed weer wordt ook wel van het kunstgrasveld tegenover de school gebruikgemaakt. Voor alle kinderen is het dragen van gymkleding en gymschoenen verplicht.

Sportdag

Eén keer per jaar wordt er voor de groepen drie tot en met acht een sportdag georganiseerd. Ook doet de school mee aan een regionaal voetbaltoernooi.